About Me

My photo
im just person trying to be an artist :)

Wednesday, March 30, 2011

perancangan 1

aloha! ok entry aku kali ni mestilah aku nk ckpmpe yg tajuk aku dah tulis tu kn. perancangan.
ptg td lah mase akutengah welding sculpture aku, tetibe aku aku terpikir 1 bnda, aku rase bnda ni aku nekad nk buat. taw x ape yg aku pikirkn. jeng jeng jeng! mestilah aku pikir nk jd artis jalanan,
berkarya ditepian jalanan. ouh, mesti korg pikir bnda ni sgt lame dan xfamous kn. kesah lah plak aku kn, aku skrg dah pikir aku ni adalah penseni dan penkarya, jiwa seni dah mule perlahan2 meresap ke jiwa aku.

knp aku pilih nk jd artis jalanan dulu, sebab aku nk mula dr bawah. mane ada org yg nk terus nk jd terkenal,terus ada kt atas kn. eyh tipu, mesti ar ramai. tp bg aku ape2 yg kita buat bia dr bawah dulu, aku nk susah2 dulu, nk crik pengalaman dulu, org kata lg byk pengalaman lg hebat. so 1 day aku bercita2 nk jd org yg hebat(mampu xmapu aku cube dulu!)

ok. dipendekkan ceritalah kan. aku mmg nk buat tp lambat lg, then aku pkir mestilah aku mcm takot nk buat sorg2, so maghrib td aku im lah member aku ni (fb dy 'amran imtiyaz')..aku xkp lah.

z:'wey,aku ada 1 idea ni,mmg gila skit pn,xtaw lah kalo ko nk join ke x'.
flop(mbr aku ni name dy imron tp aku pgl dy flop): 'ape dy, citer je lah'.
z:aku kata'aku igt kn, nti abis diploma aku ada coti 4bln kn, aku igt nk jd artis jalanan lah, ko nk join x?'.
flop:'serius ke wey,huish,mmg lah aku nk,tp kt mane kiter nk buat'

so aku pn pikir sejenak then aku pn mati kutu

z:'tu yg menjadi masalah tu, aku xtaw, ko ada x mane2 port yg ko taw x?
flop:'kt bandar jb ni ade,ade org wt gak, tp brader ni wt potret,aku ada 1 idea nk wt kelainan,tp aku xder geng'
z:'ape idea ko?kongsilah wey'
flop:'aku nk buat karikatur,sebab ade org penah mintak brader ni buat karikatur,tp mslhnye brader ni xbuat karikatur.'

dlm hati aku,terbaiklah, mmg aku pn buat karikatur kn. sng skit lah mcm ni.

z:'boleh jugak, aku pn lukis karikatur.'
flop:' charee ar! mcm ni boleh lah jd'

dipendekkn cerita,so perancangan aku dah jd perancangan kami. so skrg aku tggl tgu lg 1 sem, dlm lg 1 sem tu aku nk kne asah skill karikatur aku lah. flop pn tgah xder keje pape, so orait lah kn. xsangka aku dah berpikir nk merantau ke jb sendiri utk menambah pengalaman aku, hope jd lah. so skrg aku tggl nk ckp dgn parents aku mintax izin dorg nk berkarya kt jb nti. pape pn aku mesti mencube demi pengalaman aku.doakan aku berjaya. sekian

:)

No comments:

Post a Comment